GregFrench69 Posted December 2 Report Posted December 2 Bonjour, J'ai la console FLXs 48 d'un client qui ne démarre plus. Elle est en SAV chez moi et j'ai pu le dépanner avec la notre. Lorsqu'on la branche, les LED font leur cycle, mais l'écran reste éteint. Mon technicien SAV à essayé de joindre le support par e-mail, et je tente le forum de mon coté. J'ai, après plusieurs essais, pu la démarrer en mode recovery et réinstaller le soft, mais elle refuse toujours de démarrer. Une fois ou deux elle c'est lancée et j'ai pu faire des choses dessus mais elle a freezé et depuis impossible de la faire redémarrer. Je vous mets des photos du démarrage et de la page System info. Si jamais vous aviez une solution, j'ai déjà essayé de mettre un Raspberry pi3b+ à la place de celui de la console et rien à faire. Auriez vous une technique pour re-imager la carte SD ? ou l'image disque elle même ? Merci Quote
kgallen Posted December 2 Report Posted December 2 I assume you’ve already tried to reseat any ribbon cables, and extracted and reseated any SD cards. If there is a coin cell battery put in a new one. Quote
GregFrench69 Posted December 2 Author Report Posted December 2 I allready try to reseat all cables and SD Cards and there is no cell battery ( or i didn't see it 😅) Quote
kgallen Posted December 2 Report Posted December 2 46 minutes ago, GregFrench69 said: or i didn't see it 😅 I think you’re right for FLX S (sorry!). Quote
Charlie Newman Posted December 2 Report Posted December 2 So just to clarify, everything boots as normal except the main screen? Is desk functionality still there? Quote
GregFrench69 Posted December 3 Author Report Posted December 3 14 hours ago, Charlie Newman said: So just to clarify, everything boots as normal except the main screen? Is desk functionality still there? The desk always boots but never starts, i can't do anything on the desk. Quote
Jon Hole Posted December 4 Report Posted December 4 Hi @GregFrench69, have you reached out to the Vari-Lite support team? Please do, and they'll be able to help. You can email them on entertainment.service@signify.com or call them on +1 214 647 7880 Quote Jon Hole Global Product Manager, Systems and Control
GregFrench69 Posted December 9 Author Report Posted December 9 Hello, the vary-lite support team gave me the solution: it was the SD card. I changed it and everything is good now ! Thanks a lot ! Quote
Flabbe Posted December 11 Report Posted December 11 On 12/9/2024 at 8:59 AM, GregFrench69 said: Hello, the vary-lite support team gave me the solution: it was the SD card. I changed it and everything is good now ! Thanks a lot ! J'ai eu exactement le même problème, avec des symptomes différents (extinction de l'écran + freeze). La mini SD était légèrement endommagée. Après l'avoir changée, tout a refonctionné direct. Depuis : RAS. Quote
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